zaterdag 31 december 2011

Granny's haken

Halverwege dit jaar ben ik begonnen met bloggen. Ik had in juni inloopworkshops Granny's haken gegeven in de winkel van Juffrouw zonder Zorgen; Juffies Warehouse en wilde dat als men thuis verder zou gaan, terug kon lezen wat er allemaal aan de orde is geweest. De start voor een geheel "nieuwe wereld".

Vandaag een overzicht van alle blogs, waarin ik de stappen om een Granny te maken heb uitgelegd:

1e toer
Hoe je een Granny Square begint en hoe je de eerste toer haakt heb ik uitgelegd in mijn blog op "Granny's Square - 1e toer".

2e toer
De 2e toer leg ik uit op "Granny's Square - 2e toer"

3e toer
De 3e toer leg ik uit op "Granny's Square - 3e toer".

4e toer
De 4e toer leg ik uit op "Granny's Square - 4e toer".

5e toer
De 5e toer  leg ik uit op "Granny's Square - 5e toer".

Vierkanten aan elkaar haken
Hoe je de vierkanten direct aan elkaar haakt leg ik uit op "Granny's Square - 2e vierkant".

En je hebt zoveel mogelijkheden met Granny's. Je kunt de 4-kanten veel groter maken.


Je kunt de gaatjes vullen met stokjes.

En nog veel meer...

10 opmerkingen:

  1. Wat een leuk logje Wieke, deze granny's heb ik nog nooit gehaakt, en wil ik graag gaan proberen! Dus dank voor de uitleg! Ik hoop dat jullie het jaar feestelijk gaan afsluiten, en wens je een heel fijne jaarwisseling toe! Liefs Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat alle dingen van eerder weer terug komen. Ik heb begin 70 er jaren heel wat van die blokken gehaakt en de opkomst van de poncho's meegemaakt. Het garen was niet aan te slepen... Leuke naam>> Granny's...
    Haken doe ik eigenlijk nooit meer, maar bij het zien van al dat moois krijg ik er wel weer zin in.... wie weet..
    Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel. Ik ben net begonnen met een granny kussen en vond het dus heel leuk om dit blogje te lezen.
    Fijne jaarwisseling, groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk die patroontjes om te haken, dat heb ik in jaren niet gedaan, maar als ik dit zie... gaat het een beetje kriebelen.
    Ook voor jou en je familie een heel gezellige jaarwisseling, een goed, creatief en inspirerend 2012

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou, das toch ook toevallig, zat gister op youtube een filmpje te kijken over het maken van granny's. Het ging allemaal erg snel en ik haakte af (woordgrapje, haha.) Ik kijk wel bij jou de kunst af ;-)

    Fijne jaarwisseling.
    Groet uit het oosten,
    Dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je wel voor je uitleg. Het ziet er zo aantrekkelijk uit!
    Ik ben benieuwd wat je voor het nieuwe jaar voor ons in petto hebt...
    Fijne jaarwisseling en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk al die grannies doet me denken aan vroeger, en ik blijf ze leuk vinden. En nog heel erg bedankt voor je reactie op mijn blog. Ik ga straks lekker met Philana oud en nieuw vieren en wil jouw en je dierbaren ook een goede jaarwisseling toewensen en een goed, gezond en creatief 2012.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je kunt zoveel leuke dingen doen met Granny's!
    Ik wens je een heel gelukkig, creatief en inspirerend 2012.

    groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super leuk en wat leg je dat duidelijk uit. Ik krijg gelijk weer zin in haken. Ik heb nog een hele doos met katoen liggen. Dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. these are so fun!
    I'm planning to learn the granny square this summer now that the new book of Arne and Carlos will be released

    BeantwoordenVerwijderen